کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است | ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام

  • کد خبر: ۳۴۴۹۷
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است |  ثبت ۱۱ مورد ابتلا در تربت جام
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تب کریمه کنگو در مشهد گزارش نشده است.

جانقربان- دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، افزود: انتقال این بیماری از طریق ذبح دام غیرمجاز انجام می‌شود که باتوجه‌به اقدامات دام‌پزشکی در مشهد این بیماری ویروسی در منطقه وجود ندارد.


وی اظهار کرد: تعداد افراد مبتلا به تب کریمه کنگو در تربت‌جام همچنان همان ۱۱ نفر است که باتوجه‌به ورود دام غیرمجاز از مرزهای مشترک این شهر، بیماری منتقل شده است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماری از طریق کنه منتقل می‌شود و باتوجه‌به اینکه دام‌های غیرمجاز به‌صورت زیرزمینی و غیرقانونی ذبح می‌شوند، بیماری منتقل می‌شود.


رحیمی افزود: تمام ذبح‌ها باید در کشتارگاه‌های رسمی انجام شود و مدت ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری شود تا برای مصرف‌کننده مشکلی ایجاد نکند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو


وی اظهار کرد:بايد توجه كرد كه امعا و احشائ دام (شكمبه، روده و معده، كبد) و مغز بعلت تاخیر در ايجاد جمود نعشي بايد طبق ضوابط بهداشتي (نگهداری بیشتر از ۲۴ ساعت در سردخانه) مصرف شود.

 

رحیمی گفت: به شهروندان عزیز توصیه می‌شود گوشت را از مکان‌هایی که تأییدشده دام‌پزشکی هستند تهیه و از هرگونه ذبح غیرمجاز و مصرف دل و جگر تازه گوسفند که زمان لازم را در سردخانه نگذرانده است، خودداری کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->